leuke ontmoetingen - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Anne Schaik - WaarBenJij.nu leuke ontmoetingen - Reisverslag uit Klarenbeek, Nederland van Anne Schaik - WaarBenJij.nu

leuke ontmoetingen

Door: AnneVanSchaik

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Juli 2010 | Nederland, Klarenbeek

Ik vind 't heel leuk als ik de berichten lees die julie hebben geschreven en dan gestuurd hebben.

De kinderboeken schrijfster Vrouwke Klapwijk

Toen de kinderboeken schrijfster bij ons was vroeg ze een aantal vragen,zoals : hoe ik de reis naar Kenia heb gewonnen.
Dat was : Edukans heeft ballonen op gelaten voor elke school die mee deed aan schoenmaatjes [dat is :een doos vullen voor kinderen in arme landen.]
onze school kwam het verst samen met de school [De Kopermolen] samen met een school uit Emmeloord ze kwamen in Duitsland uit ze gingen loten en daar kwam de kopermolen uit.
Toen mocht groep 5,6,7 een formelier in leveren met een motivatie er op.
Er werden 6 kinderen uit de 21 gehaald die kans kregen om naar Kenia te gaan.
Ik was daar een van samen met : Jory,Marleen,Iris,Steven,Björn.
We hadden allemaal een gesprek met Maaike en Johan [van edukans].
En daar werd ik uit gekozen.
En toen stelde Vrouwke nog meer vragen.

De familie Alterna
Carl
Ellen
Tim
Stein
Guus

We kwamen aan en daar was het ingeslagen een tak van de boom was er af.
Lotte schrok van de honden en gilde het uit.
We gingen naar het zwembad van hun opa en oma, die was groot.
Daarna gingen we bbq .
Daarna naar huis.

Het was een gezellige middag en ik vind het leuk om met Stein en Carl naar Kenia te gaan.

EINDE


  • 14 Juli 2010 - 19:28

    Juf Stefanie:

    Hoi hoi Anne,

    je "nieuwsberichtje" gelezen.
    En ik zie........nog 16 nachtjes slapen!
    Het komt echt wel dicht bij he!
    Leuk dat je die andere familie hebt leren kennen. Grappig, daar zijn drie jongens en julie zijn met drie meisjes!Nou, succes maar weer met alles en lekker genieten van de vakantie hoor.
    Groetjes voor iedereen, tot schrijfs,
    Juf Stefanie.

  • 16 Juli 2010 - 09:00

    Iris:

    hi ha hoi annne,
    zorg je erwel voor dat ik je alteid kan volgen.
    ik zie je nog wel

    doei iris

  • 17 Juli 2010 - 06:45

    Tom Henk En Anthoine:

    Hoi Anne,
    wat ben jij goed in het schrijven van verslagjes, over de dingen die je meemaakt. Wat spannend die voorbereidingen,zeg!
    Nu eerst even met z'n allen fijn op vakantie en daarna met mama naar Kenia. Zo jong en dan al zo 'n wereldreis maken! Dit ga je hoe dan ook nooit meer vergeten! Wij gaan jullie volgen hoor, en we houden papa en je zusjes in de gaten goed?!
    Succes en liefs Anthoinet X

  • 17 Juli 2010 - 17:41

    Juf Liesbeth:

    Ha die Anne,
    gezellig dat je kennis hebt kunnen maken met de familie Alterna. Volgens mij ben je er al helemaal klaar voor. Voorlopig kan ik je even niet volgen en mailen, want ik ga vanaf morgen een paar weken op vakantie. Ik hoop wel dat ik, als ik terug ben, alles wat je hebt beleefd kan lezen. Als ik terug kom ben jij al vertrokken en heb je misschien al heel spannende en mooie dingen meegemaakt. Ik wens jullie alvast een goede reis.
    Groetjes juf Liesbeth (ook aan mama Joke, papa Leo, Nienke en een knuffel voor Lotte)

  • 20 Juli 2010 - 07:22

    Jaapjan:

    Dat klinkt heel erg goed! Ik ben erg benieuwd naar de dingen die je allemaal gaat zien samen! Heel veel plezier!

  • 21 Juli 2010 - 14:33

    Juf Ellen:

    Ha die Anne,

    Ik zag het stukje over jou en je reis in het Voorster Nieuws. Leuk hoor! Het wordt vast een leuke en leerzame reis. Ik ben benieuwd naar je verhalen als je weer terug bent in de klas! Alvast heel veel plezier gewenst! Veel groetjes, ook voor papa, mama, Nienke en Lotte.
    Juf Ellen

  • 21 Juli 2010 - 16:03

    Karlijn:

    hoi anne

    veel plezier in kenia en ik zal je heel erg missen maar ik kan altijd aan je denken met het hart's vriendinen kettingkje heel veel plezier anne en tot op school.
    groetjes karlijn

  • 23 Juli 2010 - 05:57

    Lisette:

    lieve Anne en Joke,

    wij staan op het punt te vertrekken naar onze vakantie, even snel nog een mailtje voor jullie. Als wij terug komen, zijn jullie al in Kenia, maar wij gaan jullie volgen via deze site, super gedaan! wij wensen jullie heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel plezier, geniet van alles wat je ziet en neem veel verhalen mee naar huis.
    veel liefs Ciel, Karlijn, Richard en Lisette.

  • 23 Juli 2010 - 07:09

    Meester Wim:

    Hoi Anne,

    Ik zag je groot in "Het Klaverblad" staan. Leuk verhaal. Cool, naar Kenia. Ik wens jou en Joke een hele goede reis. Geniet er maar lekker van. Wij lezen, horen en zien nog wel hoe het geweest is. Groetjes voor iedereen.
    Meester Wim.

  • 24 Juli 2010 - 15:15

    Juf Stefanie:

    Hoi hoi Anne,

    ben ik weer!
    Even reageren op je krantenberichtjes.
    Je wordt nog eens wereld beroemd zo! En met die mooie foto erbij, jij, de doos en de school op de achtergrond, leuk hoor! Ik heb ze natuurlijk uitgeknipt voor mijn
    "krantenknipselsboek".
    En nu nog maar 6 nachtjes.....spannend he?
    Had je al gekeken in de koffer of er een plekje voor mij was?Ik hoor het wel.
    Groetjes voor papa, mama, Nienke en natuurlijk voor Lotte.
    doei doei Anne,
    groetjes,juf Stefanie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Met Schoenmaatjes van Edukans naar Kenia.

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 29183

Voorgaande reizen:

30 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Met Schoenmaatjes naar Kenia

Landen bezocht: