zondag 1 augustus 2010 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anne Schaik - WaarBenJij.nu zondag 1 augustus 2010 - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anne Schaik - WaarBenJij.nu

zondag 1 augustus 2010

Door: AnneVanSchaik

Blijf op de hoogte en volg Anne

02 Augustus 2010 | Kenia, Nairobi

zondag 1 augustus 2010

om 8 uur opstaan want we gingen naar de kerk.
in de kerk was het heel gezellig vooral het koor die hadden leuke dansjes en liedjes.
er was zelfs een rapper in de kerk .
het werd saai toen er een man aan kwam met z'n gebla en bla. het duurde zo`n 4 uur lang.
we reden weer trug naar het hotel met de bus.
en toen gingen we eten .
en ik ging toen samen met stein en ard naar de 5e verdieping met de lift want er was een vogel in het hotel.
daarna gingen we op internet voor 200 siling dat is 2 euro dus 1 uur.
toen ging ik naar boven om dit te schrijven.

groetjes Anne





We staan vroeg op vandaag. We gaan vandaag naar de kerk waar Florence altijd naar toe gaat. We rijden met het busje naar de kerk en zien op straat al mensen met borden (eentje zelfs op skates) die gebaren dat we naar hun kerk moeten komen.
De kerk houdt voor de eerste keer op die bewuste plek en dienst. Dat zullen we weten ook, de dienst duurt meer dan vier uur.
De kerk is een hele grote tent waar echt honderden mensen samen komen. Als wij binnenkomen is een pastor al druk aan het preken. Hij zweept de mensen behoorlijk op en neemt daar ruim de tijd voor.
Na een poosje komt het koor en dat zingt en dat swingt!!! Ik mag vrij fotograferen. De crew van de kerk, die zelf filmt en zorgt voor beelden op grote schermen in de kerk, zegt met dat ik helemaal naar voren moet lopen om foto's te maken. Dat laat ik me geen tweede keer zeggen. Het is geweldig. Die fantastische stemmen komen echt bij je binnen en ik kan zelf eigenlijk ook niet stil blijven staan. Alle mensen in de kerk swingen mee.
We hebben ook de Keniaanse Ali B gezien en gehoord.
Meerdere mensen houden daarna nog een praatje en op een gegeven ogenblik komt de pastor weer. En die heeft besloten om niet eerder op te houden voordat hij het hele spul op de banken heeft. Hij heeft wel 20 keer gevraagd "Can ik go deeper?" "Yes!" brult de kerk. Dus hij bleef ook maar doorgaan.
Het was indrukwekkend om een keer mee te maken. En als ze bij ons in de kerk zo'n koor zouden hebben dat zat het ieder weekend afgeladen vol. Heel erg mooi.

Morgen gaan we beginnen met het programma. Naar de sloppenwijken. Ik weet nu al dat ik het niet droog ga houden. Is ook niet erg.
Anne en Stein gaan iets heel moois doen daar. Ik zie er naar uit.

liefs Joke

  • 02 Augustus 2010 - 14:47

    Carla En Dennis:

    De verslagen waar we met smart op zaten te wachten. Gaaf en erg indrukwekkend allemaal hoor!
    Ook erg leuk dat jij en je moeder een verslag schrijven. Jullie zullen na terugkomst wel een kerkkoor op gaan richten zoals die daar ook is. Zal het nog gezellig worden in de kerk maar doe het dan maar wel iets korter he.
    Vandaag hebben jullie vast al iets heel spannends gedaan want jullie zijn begonnen met het programma. Ben benieuwd hoe jullie dat weer hebben ervaren.
    Geniet er van!

  • 02 Augustus 2010 - 15:04

    Ankie:

    Wat zou ik daar graag bij zijn!!!! Oke, 4 uur in de kerk is wel een beetje lang, maar het is en blijft natuurlijk on-ver-ge-te-lijk!

    Ik kijk uit naar de rest van de verhalen!

    Liefs,

    een trotse nicht
    (klinkt wel fout he? :-))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Met Schoenmaatjes van Edukans naar Kenia.

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 29177

Voorgaande reizen:

30 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Met Schoenmaatjes naar Kenia

Landen bezocht: