vrijdag 6 en zaterdag 7 augustus - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anne Schaik - WaarBenJij.nu vrijdag 6 en zaterdag 7 augustus - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Anne Schaik - WaarBenJij.nu

vrijdag 6 en zaterdag 7 augustus

Door: AnneVanSchaik

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 Augustus 2010 | Kenia, Nairobi

We zijn sinds gisteren weer terug in Nairobi. Gisterenochtend was weer een reisdag. Voordat we vertrokken hadden we een gamedrive in het natuurpark.
We hadden al heel veel wild onderweg gezien en de chauffeur stopte meestal wel als hij onze opgewonde stemmen hoorde als wij weer wild zagen.
Wat is Afrika toch mooi en wat heeft Kenia toch duidelijk twee kanten; een prachtige natuur en heel veel armoede.
We zijn nog maar net in het park als een leeuw oversteekt, vlak voor onze auto langs.
Het is zo ontzettend mooi om te zien!
Ook verder in het park zien we nog veel wilde dieren. Anne kan ze ongetwijfeld allemaal nog opnoemen.

De reis terug is weer prima. We genieten van alles wat we om ons heen zien. Ik vind het reizen dan ook absoluut niet vervelend, ondanks de grote hobbels. Het landschap en de mensen zijn geweldig om te zien.

Terug bij het hotel, kan ik me bijna niet voorstellen dat het nog maar 4 dagen geleden is dat we in de sloppenwijken stonden.
Die maandag was voor mij toch wel de meest bijzondere, indrukwekkende en emotionele dag. De kinderen van de sloppenwijken heb ik voorgoed in mijn hart gesloten.
Wat is het toch goed dat we hier met de schoenendozen kwamen. We hebben zoveel kinderen blij gemaakt.
Ik hoop dan ook dat onze verhalen en foto's mensen er toe aanzetten om dit jaar ook een schoenendoos te maken. Edukans krijgt vele verzoeken van scholen om de dozen te komen uitdelen. Wat zou het mooi zijn als ze aan heel veel van die verzoeken kunnen voldoen.

Vandaag gaan we nog naar een markt en hebben we een afscheidsdiner. Vannacht vliegen we weer naar Nederland. Anne en ik verlangen ook weer naar het terugzien van papa, Nienke en Lotte.

kusjes van Anne en Joke

  • 07 Augustus 2010 - 08:57

    ANTHOINET:

    Hoi Anne en Joke,
    dat het een bijzondere reis zou worden dat wisten we van te voren al, maar met jullie verhalen en de foto's erbij wordt het helemaal'echt'. Wat indrukwekkend zeg!! Ik werd bij sommige foto's al emotioneel. Dus ik kan me goed indenken wat het jullie heeft gedaan.
    Anne, dit jaar ga ik foto's van jou in Kenia door de hele school verspreiden om de actie schoenendoos nog meer te ondersteunen. Het helpt vast om dan nóg meer dozen te vullen! Een hele goede terugreis en we hopen jullie gauw weer te zien! Groetjes en een dikke kus Anthoinet

  • 07 Augustus 2010 - 15:42

    Juf Stefanie:

    Hoi hoi Anne en mama Joke,

    vorige week schreven we ....nog een nachtje en dan!
    Nu is het alweer zover, dat jullie aan de terugreis denken,....nog een nachtje en dan... zien jullie iedereen weer.Heerlijk he?
    Wat een avontuur en wat een prachtige fotoreportage heb je ervan gemaakt Joke. Geweldig,zo genieten ook mee, dikke complimenten!
    En nu strakjes thuis alles vertellen aan Leo, Nienke, Lotte en aan iedereen die het ook weten wil.
    Waar moet je beginnen?
    Mijn oma zei altijd als we terug kwamen van vakantie, "je pakte je koffer in en toen...?".
    Ik wens jullie een heel fijn afscheid daar met elkaar, maar vooral, een hele goede vlucht terug.
    Lieve groetjes,
    juf Stefanie.

  • 07 Augustus 2010 - 16:20

    Ingrid Wolters:

    Wat een geweldig mooie foto's. Dat knappe, blonde meisje tussen al die donkere koppies daar in Kenia. En wat een belevenis zeg, het lijkt wel een droom of niet? Ik wens jullie een heel goede en veilige reis terug. Tot gauw!!

  • 07 Augustus 2010 - 17:08

    Quinty:

    Lieve Anne,
    BEDANKT voor het uitdelen van het schoolbordkrijt.
    Ik heb je verhalen gelezen, wat een mooi verhaal en aan de andere kant ook zielig. Fijne reis terug en liefs Quinty.

  • 07 Augustus 2010 - 17:22

    De Bloemetjes:

    Lieve Anne & Joke,
    BEDANKT voor jullie mooie, indrukwekkende, emotionele (ja, ook ik moest zo nu en dan slikken) reisverslag. En de foto's waren een zeer mooie aanvulling.
    Zo hebben we toch een klein beetje kunnen mee reizen. En wat de schoenendozen betreft...we doen er weer graag aan mee!
    Wij wensen jullie een goede reis terug.
    Liefdevolle gr. De Bloemetjes,
    Sil.

  • 07 Augustus 2010 - 19:11

    Juf Leonie:

    Hoi Joke en Anne,

    Wat een mooie, maar vooral indrukwekkende reis hebben jullie gemaakt.
    Wat een prachtige foto's!
    Nu eerst nagenieten en bijkomen van de reis. Gelukkig nog een weekje vakantie!

    Groetjes juf Leonie

  • 07 Augustus 2010 - 19:23

    Juf Roos:

    Wat een prachtige foto's zeg!

  • 07 Augustus 2010 - 19:38

    Hans Van Sterkenburg:

    Wat een mooie verslagen en foto's.
    Er is daar nog veel werk aan de winkel.
    Het is goed dat op deze manier onder de aandacht te brengen.

    Goede vlucht terug.
    En binnenkort een fijne verjaardag

  • 07 Augustus 2010 - 20:42

    Jari Berends:

    hoi Anne en Joke

    Welkom thuis voor straks.
    ik vond jou verhalen erg leuk om te lezen je hebt veel gezien en meegemaakt.
    mooie foto"s.
    tot gauw
    groetjes Jari

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Met Schoenmaatjes van Edukans naar Kenia.

Actief sinds 04 Juni 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 29180

Voorgaande reizen:

30 Juli 2010 - 08 Augustus 2010

Met Schoenmaatjes naar Kenia

Landen bezocht: